MediaHub handler om synergier i det norske mediemarkedet og å bygge tillit og partnerskap på tvers av medier, annonsører og byråer. Med støtte fra norske medier har vi utviklet en arena for å fremme samarbeid på tvers av bransjen.
Vår visjon er å utvikle “den norske modellen” hvor annonsører, medier og mediebyråer går sammen om å skape merverdi for alle parter.
Arve Heltne har gjennom 30 år hatt en rekke lederstillinger innenfor markedsføring, salg og innovasjon i Orkla-konsernet, blant annet som adm.dir i Lilleborg. Som representant for en av landets største annonsører, var han i mange år styreleder i ANFO og har vært en tydelig stemme i norsk markedsføringsindustri. Nå leder Arve MediaHub, med fokus på å bygge nettverk av norske annonsører og norske medier.
Jenný Rut Sigurgeirsdóttir har over 20 års erfaring med marketing, kommunikasjon og salg, både fra annonsør- og mediebyråsiden. De siste 6 årene har hun vært medie-, reklame og kommunikasjonssjef i i Mills og før det har hun blant annet erfaring som kundedirektør i OMD, samt lederroller fra annonsørssiden med selskaper som Glitnir, Ringnes og Orkla.
Thomas Straw har lang fartstid i bransjen, som blant annet tidligere digitaldirektør i Omnicom Media Group, gründer og leder/bidragsyter på flere banebrytende markedsøfringsprosjekter i krysningspunktet mellom førstepartsdata, GDPR og annonseteknologi. Thomas jobber i dag som konsulent i Caulis.
Bjarte Humborstad er tidligere digitaldirektør i RED Media Consulting og med lang erfaring innen markedsføringstrategier har han jobbet med mange av markedets største annonsører. Bjarte er en av landets fremste eksperter innen GDPR og førstepartsdata. Han har vunnet flere priser for sitt arbeid i bransjen, og ble senest hedret med ærespris under Performance Awards. Bjarte jobber i dag som konsulent i Caulis.
I snart 15 år har Johannes Strøm jobbet med merkevareledelse og forretningsutvikling. Han har vært ansvarlig for vekststrategien til kjente dagligvaremerker som Grandiosa og Lofoten, og har lang erfaring med å identifisere og gjennomføre strategiske tiltak som skaper lønnsom vekst for merkevarer. Johannes har også operativ erfaring fra forhandlinger, organisasjonsutvikling, M&A-prosjekter og som prosjektleder for komplekse innovasjons- og utviklingsprosjekter.
Rune Albertsen har i snart 15 år hjulpet norske og internasjonale selskaper med vekststrategier og markedsføringseffekter som kundedirektør i Business Science, country manager i Gain Theory og senior analytiker i det London-baserte Management Consulting selskapet Vanguard Strategy. Rune er en kjent foredragsholder på tema som effektmodellering og merkevarebygging og en av Nordens fremste eksperter på markedsføringseffekter og -analyser.
Arve Heltne
Founder & Owner
2023 © MediaHub